FAQ – Pytania i odpowiedzi
Poniżej zgromadziliśmy listę najczęściej zadawanych pytań pogrupowanych w kategorie tematyczne. Jeżeli nie znalazłeś/-aś odpowiedzi na swoje pytanie – napisz do nas, a postaramy się niezwłocznie pomóc.
Rozliczenia
Tak, oczywiście. Masz możliwość zmiany formy rozliczeń Twojego konta na POST-PAID – wówczas na koniec miesiąca wystawiamy jedną zbiorczą Fakturę VAT obejmującą wszystkie wiadomości, które zostały wysłane w danym miesiącu.
Jeżeli jesteś zainteresowany taką formą rozliczeń – prosimy o kontakt, a przedstawimy szczegóły oraz przygotujemy Umowę do podpisu.
Najprawdopodobniej wpłata nie została jeszcze zaksięgowana na naszym koncie lub przez operatora płatności.
Dla płatności kartami może zdarzyć się, że konto zostanie zasilone z niewielkim opóźnieniem, gdyż operator płatności dokonuje weryfikacji każdej płatności tego typu i dopiero przekazuje nam informację o dokonanej płatności.
Konto PRE-PAID możesz zasilić po zalogowaniu się na nie i wybraniu z lewego MENU z sekcji „Rozliczenia” opcji „Doładuj konto„.
Po podaniu kwoty zasilenia pojawi się możliwość wyboru sposobu płatności (e-przelewy, płatność kartą, BLIK, przelew tradycyjny, itp.). Będziesz mógł również pobrać fakturę PRO-FORMA.
Po dokonaniu płatności konto zostanie doładowane kwotą netto zasilenia.
Wysyłanie wiadomości
Wiadomość w kodowaniu Unicode może zawierać znaki niedostępne w podstawowym alfabecie w kodowaniu GSM-7.
Są to np. polskie znaki diakrytyczne lub ikonki emoji jak np. 😊😢😂💖🤣⛹️♀️🤡🥪👠🩰 itp.
SMS PRO może być wysłany z własnym polem nadawcy (nadpisem). Wówczas zamiast numeru nadawcy widnieje wskazana przez Ciebie nazwa nadawcy, np. nazwa firmy. Pole nadawcy może zawierać maksymalnie 11 znaków alfanumerycznych oraz spację i kropkę. Ponadto wiadomości tego typu wysyłane są z najwyższym priorytetem, więc są doręczane praktycznie natychmiast. Wysyłka jest możliwa zarówno do polskich jak i zagranicznych sieci.
SMS 2Way jest podobny do SMSa PRO, ale w polu nadawcy ma zawarty odpowiedni numer przydzielony przez Bramkę SMS pod który odbiorca może przesłać odpowiedź w przeciągu 24 godzin od jego otrzymania lub numer dedykowany (jeżeli usługa taka została dodatkowo zakupiona). Odebrana odpowiedź zostanie umieszczona w skrzynce odbiorczej na Twoim koncie, może być również przesłana na podany adres e-mail, na adres URL skryptu callback albo przesłana SMSem na dowolne numery telefonów. Wysyłka możliwa jest jedynie do polskich sieci.
SMSy ECO w polu nadawcy zawierają losowy numer telefonu (z puli bramki) lub nazwę, która może być inna dla każdej wysyłanej wiadomości. Wysyłane są one z nieco niższym priorytetem. Wysyłka możliwa jest jedynie do polskich sieci.
Zobacz szczegółowe porównanie poszczególnych rodzajów wiadomości.
W podstawowym kodowaniu GSM-7 specyfikacja GSM przewiduje, że znaki takie jak ^ { } \ [ ] ~ | € oraz znak nowej linii zajmują podwójne miejsce i są liczone podwójnie. Należy brać to pod uwagę wysyłając wiadomość SMS.
Z własnym polem nadawcy mogą być wysyłane wyłącznie SMSy PRO. W pierwszej kolejności należy zdefiniować pole nadawcy na swoim koncie. W tym celu w MENU po lewej stronie należy z sekcji „Obsługa” wybrać opcję „Nadawcy wiadomości„. Należy tam zdefiniować nazwy wszystkich nadawców, które będą wykorzystywane. Po ich akceptacji i rejestracji przez operatorów będzie możliwość wykorzystania ich w wysyłanych wiadomościach SMS.
Podczas wysyłania wiadomości należy z listy dostępnych nadawców wybrać tego, który ma być użyty w wysyłanej wiadomości SMS.
Uwaga! W niektórych przypadkach celem rejestracji nadawców wymagane będzie dostarczenie skanów dokumentów potwierdzających prawo do posługiwania się daną nazwą.
Pojedyncza wiadomość SMS zgodnie ze standardem w kodowaniu GSM-7 może mieć do 160 znaków, natomiast w kodowaniu UNICODE (zawierająca m.in. polskie znaki diakrytyczne lub ikony emoji) może liczyć do 70 znaków.
Platforma obsługuje długie wiadomości SMS, które dzielone są przed wysłaniem na części. Po doręczeniu w telefonie odbiorcy poszczególne części są ponownie łączone w jedną długą wiadomość SMS. Wiadomość może się składać maksymalnie z 6 części. W takim przypadku maksymalna długość wiadomości to:
Wiadomość SMS w kodowaniu GSM-7 (standardowe):
- 1 część – 160 znaków,
- 2 części – 306 znaków,
- 3 części – 459 znaków,
- 4 części – 612 znaków,
- 5 części – 765 znaków,
- 6 części – 918 znaków.
W kodowaniu GSM-7 znaki ^ { } \ [ ] ~ | € oraz znak nowej linii są liczone podwójnie!
Wiadomość SMS w kodowaniu UNICODE:
- 1 część – 70 znaków,
- 2 części – 134 znaki,
- 3 części – 201 znaków,
- 4 części – 268 znaków,
- 5 części – 335 znaków,
- 6 części – 402 znaków.
Należy pamiętać, że opłata za wysłane wiadomości zostanie pobrana w wysokości obliczonej z następującego wzoru: ilość_części * koszt wiadomości.
Wiadomość w kodowaniu GSM-7 może zawierać następujące znaki: @£$¥èéùìòÇØøÅåΔ_ΦΓΛΩΠΨΣΘΞ^{}\[~]|€ÆæßÉ! „#¤%&'()*+,-./0123456789:;<=>?¡ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÄÖÑܧ¿abcdefghijklmnopqrstuvwxyzäöñüà oraz spację i znak nowej linii.
W kodowaniu UNICODE w zasadzie nie ma ograniczeń co do znaków.
SMSy ECO wysyłane mogą być z losowych numerów telefonów należących do posiadanej przez nas puli lub z dowolną inną nazwą nadawcy.
Każdy wysłany SMS ECO może pochodzić z innego numeru telefonu, bądź zawierać inną nazwę w polu nadawcy.
Odbieranie wiadomości
Tak, wszystkie odebrane wiadomości SMS mogą być przekazywane do dowolnego programu/systemu poprzez wywołanie adresu callback URL z przekazaniem danych ze szczegółami odebranej wiadomości.
Tak, wszystkie odebrane wiadomości SMS mogą być przekazywane na dowolne inne numery telefonów (Forward SMS).
Za każdą przekazaną wiadomość pobierana jest opłata jak za wysłanie SMS.
Istnieje możliwość konfiguracji przekazywania odebranych wiadomości na kilka numerów jednocześnie.
Tak, wszystkie odebrane wiadomości SMS mogą być przekazywane na dowolne adresy e-mail.
Istnieje możliwość konfiguracji przekazywania odebranych wiadomości na kilka adresów e-mail jednocześnie.
Usługa odbioru odpowiedzi na wysłane 2Way SMS jest całkowicie bezpłatna i automatycznie aktywowana na każdym koncie w Bramce SMS.
Odbiorca wysłanej z platformy wiadomości SMS 2Way może na nią odpowiedzieć w ciągu 24 godzin od chwili jej odebrania.
Odebrana wiadomość zostanie umieszczona w skrzynce odbiorczej na koncie Użytkownika, a dodatkowo może być wysłana na podany adres e-mail, SMSem na podany numer lub przekazana do dowolnego programu poprzez wywołanie adresu callback URL z przekazaniem danych odebranej wiadomości.
Opcjonalnie po zakupie numeru dedykowanego można wysyłać wiadomości SMS 2Way z jego wykorzystaniem i odbierać wiadomości SMS bez limitów czasowych.
Zarejestruj konto
i zacznij wysyłać wiadomości
Bezpłatne konto PRE-PAID utworzysz w ciągu kilku minut. Będziesz mógł od razu rozpocząć wysyłanie wiadomości i realizację kampanii marketingowych.